Nintendo είναι η εταιρεία που μεγάλωσε πολλούς απο εμάς. Απο το Gameboy στο NES και τώρα στο Nintendo Switch η Nintendo πέρασε πολλά. Σήμερα θα μάθουμε πως ξεκίνησε η εταιρεία και τα σημαντικότερα σημεία της στην ιστορία. Απο τα Hanafuda στη Nintendo όπως το ξέρουμε Κάτω από έναν στενό παράδρομο στην αρχαία ιαπωνική πόλη του Κιότο, ο επιχειρηματίας και τεχνίτης Fusajiro Yamauchi κάθισε στα νέα του κεντρικά γραφεία, σχεδιάζοντας τραπουλόχαρτα με έντονα χρώματα.Οι κάρτες - γνωστές ως Hanafuda - ήταν όμορφα διακοσμημένες και χειροποίητες. Ήταν τόσο δημοφιλείς που σύντομα ο κ. Yamauchi έπρεπε να προσλάβει προσωπικό για να τον βοηθήσει να τα κατασκευάσει. Αυτό που δεν ήξερε ο κ. Yamauchi - και δεν θα μάθαινε ποτέ - ήταν ότι το κατάστημα καρτών του, το οποίο ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 1889 στην πρώην Αυτοκρατορική Πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, επρόκειτο να εξελιχθεί μέσα σε έναν αιώνα σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο σημαίνουσες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο. Το Hanafuda - που σημαίνει «κάρτες λουλουδιών» - χωρίστηκε σε δώδεκα κοστούμια, ένα για κάθε μήνα του χρόνου. Επηρεάστηκαν από τα παραδοσιακά ιαπωνικά παιχνίδια, αλλά και από χαρτιά 52 τράπουλων δυτικού τύπου. Ωστόσο, αντί για αριθμούς στα χαρτιά , χρησιμοποιούσαν εικόνες. Οι κάρτες της Nintendo έγιναν δημοφιλείς σε όλη την Ιαπωνία. Αλλά τελικά, οι ζωηρόχρωμες εικόνες συνδέθηκαν με τον τζόγο και με τους γκάνγκστερ γνωστούς ως Yakuza. Σε πολλούς ανθρώπους στην Ιαπωνία δεν αρέσει πλέον να παίζουν hanafuda λόγω της ιστορικής τους σχέσης με το έγκλημα. Αλλά η επιτυχία των καρτών σήμαινε ότι η Nintendo συνέχισε να παράγει hanafuda έως ότου έπεσαν σε δυσμένεια τη δεκαετία του 1960. Σε αυτό το σημείο, η εταιρεία Nintendo ανατράπηκε από τον νέο της ηγέτη - έναν άνθρωπο που ονομάζεται Hiroshi Yamauchi. Από κάρτες μέχρι φυσίγγια Το 1950, σε ηλικία μόλις 22 ετών, ο δισέγγονος του Fusajiro Yamauchi ανέλαβε τη Nintendo.Έγινε γνωστός ως ένας άγριος και μερικές φορές απειλητικός ηγέτης, αλλά με πάθος και καινοτόμο μυαλό. Το όραμά του ήταν να επεκτείνει την εταιρεία σε διάφορες δραστηριότητες εκτός από την κατασκευή καρτών, συμπεριλαμβανομένων των παιχνιδιών και των στοών διασκέδασης. Κατά ειρωνικό τρόπο, ο Hiroshi δεν του άρεσε ποτέ να παίζει βιντεοπαιχνίδια - παίζοντας μόνο ένα στη ζωή του. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και σε όλη τη δεκαετία του 1980, οι στοές γεμάτες παιχνίδια έγιναν όλο και πιο δημοφιλείς στους νέους. Στην κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών με υψηλές προσαυξήσεις, η εταιρεία γνώρισε μερικές μεγάλες επιτυχίες αλλά τίποτα σαν αυτό που επρόκειτο να ακολουθήσει. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η επένδυση σε μια ταχέως αναδυόμενη τεχνολογία εκτόξευσε τη Nintendo σε μια παγκόσμια σκηνή. Αυτή η τεχνολογία ήταν βιντεοπαιχνίδια. Το 1980, ένα πρωτοποριακό παιχνίδι αναπτύχθηκε από τον καλλιτέχνη της Nintendo Shigeru Miyamoto. Το παιχνίδι ονομαζόταν Donkey Kong. Ο κακός ήταν ένας γιγάντιος γορίλας με ανεξάντλητη προσφορά βαρελιών, ενώ ο ήρωας ήταν ένας άντρας με κόκκινο κοστούμι λέβητα που φορούσε ένα μικρό κόκκινο καπέλο.Ήταν γνωστός ως Jumpman, αλλά ίσως τον αναγνωρίσετε καλύτερα ως τον Ιταλό υδραυλικό - Mario. Το Donkey Kong κατέλαβε τον κόσμο και έγινε επιτυχία στα arcades. Το Jumpman μετονομάστηκε σύντομα. Το όνομά του εμπνεύστηκε από τον ιδιοκτήτη που είχε την αποθήκη στην οποία βρισκόταν η αμερικανική έδρα της Nintendo - ο Mario Segale. Η Nintendo δημιούργησε νέα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων των Donkey Kong Jr, The Legend of Zelda και Super Mario Bros. Το Super Mario Bros γνώρισε μεγάλη επιτυχία και σύντομα ο χαρακτήρας του Mario αναγνωρίστηκε σε όλο τον κόσμο. Το Nintendo Entertainment System, γνωστό ως NES, που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία ως Famicom, έφερε επανάσταση στη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών. Με την επιτυχία αυτών των παιχνιδιών, η Nintendo κυκλοφόρησε επίσης μια νέα οικιακή κονσόλα παιχνιδιών γνωστή ως Nintendo Entertainment System - ή για συντομία NES. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία ως Famicom, αλλά βγήκε στα καταστήματα των ΗΠΑ δύο χρόνια αργότερα και συνέβαλε στην αναζωογόνηση της βιομηχανίας τυχερών παιχνιδιών. Μέχρι το 1989, η Nintendo είχε καταφέρει να αναπτύξει την τεχνολογία για να κυκλοφορήσει την πρώτη της κονσόλα χειρός - το Game Boy. Αυτή δεν ήταν η πρώτη κονσόλα παιχνιδιών χειρός - η πρώτη είχε δημιουργηθεί δέκα χρόνια νωρίτερα - αλλά το Game Boy ήταν δημοφιλές λόγω του αρχικού σχεδιασμού και της μεγάλης διάρκειας μπαταρίας. Η ασταμάτητη άνοδος της Nintendo Τα τελευταία 30 χρόνια μέχρι σήμερα, έχει δημιουργήσει μια σειρά από αγαπημένους χαρακτήρες και δημοφιλή παιχνίδια. Ο Link, από το The Legend of Zelda, πέτυχε το καθεστώς λατρείας στο παιχνίδι του 1998 το Ocarina of Time. Ο Μάριο απέκτησε έναν αδερφό, τον Λουίτζι. Και οι δύο με τη σειρά τους απέκτησαν κακά alter-ego, ο Wario και ο Waluigi. Νέες κονσόλες όπως το Nintendo DS - μια συσκευή με δύο οθόνες με δυνατότητα για πολλούς παίκτες - και το Nintendo Wii, με την ευαίσθητη στην κίνηση κονσόλα, επέτρεψαν στην εταιρεία να επεκτείνει την εμβέλεια και την επιρροή της. Σύμφωνα με το Guinness World of Records, η Nintendo έχει εξασφαλίσει τέσσερις θέσεις στις δέκα κορυφαίες κονσόλες παιχνιδιών με τις καλύτερες πωλήσεις - δεύτερη μόνο μετά το PlayStation της Sony που έχει πέντε. Αλλά το 1998, δύο νέα παιχνίδια κυκλοφόρησαν στην ιαπωνική αγορά που σύντομα έγιναν παγκόσμια αίσθηση.Το Capsule Monsters παρουσιάστηκε στη Nintendo μερικές φορές, αλλά χωρίς επιτυχία. Σύντομα αναπτύχθηκε εκ νέου σε Pocket Monsters. Οι παίκτες μπορούσαν να συλλάβουν τέρατα σε μικρές μπάλες καθώς ταξίδευαν σε ένα φανταστικό σύμπαν γεμάτο εκπαιδευτές, μάχες και κονκάρδες. Η κυκλοφορία δύο παιχνιδιών για το Game Boy - Pokemon Red και Pokemon Blue - σήμαινε ότι τα 151 διαφορετικά τέρατα που έπρεπε να συλλέξουν οι παίκτες μπορούσαν να γίνουν μόνο είτε αγοράζοντας και τα δύο παιχνίδια είτε μοιράζοντας Pokemon με φίλους μέσω του Game Link Cable που συνέδεε δύο διαφορετικά Παιχνίδι Αγόρια μαζί.Μετά την παγκόσμια επιτυχία του Pokemon, δημιουργήθηκε ένα τεράστιο franchise - ακολούθησαν παιχνίδια Pokemon, κάρτες συναλλαγών, anime, manga και ταινίες, οδηγώντας στη συνεχή επιτυχία του Pokemon σήμερα.Η συνεργασία μεταξύ των δημιουργών του Pokemon - Game Freak - και της Nintendo εδραιώθηκε. Από την ταπεινή αρχή της Nintendo, έχει ανέβει σε ιλιγγιώδη ύψη.Οι επιτυχίες της είναι αναμφισβήτητες, αλλά πλέον ανταγωνίζεται σε μια αγορά γεμάτη δημιουργικότητα και καινοτομία. Το PlayStation της Sony, το XBox της Microsoft, τα παιχνίδια υπολογιστή, τα διαδικτυακά παιχνίδια πολλών παικτών και τα παιχνίδια για κινητά έχουν επιτρέψει και τα δύο βετεράνοι και αρχάριοι προγραμματιστές να καινοτομούν με συναρπαστικούς και προκλητικούς νέους τρόπους. Αλλά η Nintendo έχει καθιερωθεί ως ηγέτης του κλάδου και δημιουργός που σκέφτεται το μέλλον, με το gaming στον πυρήνα της προέλευσής του. Το μόνο που μένει είναι να δούμε πόσο μακριά αυτό το πρώην κατάστημα καρτών μπορώ να πάω.