Στη σημερινή αγορά κονσολών, είναι σπάνιο να δούμε μια κονσόλα να γίνεται εμπορική αποτυχία. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, οι ανταγωνιστές παρέμειναν λίγο πολύ οι ίδιοι: η Microsoft, η Sony και η Nintendo. Η Atari και η Sega, κάποτε σημαντικοί παίκτες στην αγορά οικιακών κονσολών, τελικά αποχώρησαν από την ανάπτυξη υλικού και προχώρησαν στην αυστηρή ανάπτυξη του λογισμικού για άλλες κονσόλες. Παρόλα αυτά όλες οι εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει έστω και μια κονσόλα που δεν ανταποκρίθηκε στην προσδοκίες του κοινού και τελικά,απέτυχε. Virtual Boy Δεν εξεπλάγη κανείς για το γιατί το Virtual Boy δεν απογειώθηκε ποτέ. Πρώτα απ 'όλα, κυκλοφόρησε ως φορητή κονσόλα. Δεν ήταν πραγματικά φορητή, καθώς το "σετ μικροφώνου-ακουστικού" VR δεν μπορούσε να σταθεί στο κεφάλι. Αντίθετα, ήταν τοποθετημένο σε τρίποδο και έπρεπε να είναι τοποθετημένο σε μια επίπεδη επιφάνεια όπως ένα πάτωμα ή ένα τραπέζι. Δεύτερον, ήταν εντελώς άβολο στη χρήση. Έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει κανείς το γεγονός πως το κεφάλι σπρώχνει συνεχώς την κονσόλα προς τα εμπρός και απομακρύνεται από τα μάτια. Μερικοί παίκτες προσπάθησαν να το διορθώσουν με κολλητική ταινία, αλλά δεν θα έπρεπε να χρειάζεται αυτό για να παίξει κανείς σε ένα ολοκαίνουργιο σύστημα παιχνιδιών. Τρίτον, παρουσίασε τα παιχνίδια μόνο σε δύο χρώματα: μαύρο και κόκκινο. Αυτή δεν είναι μια πολύ καλή αναπαράσταση της πραγματικότητας, ακόμα κι αν υποτίθεται ότι είναι εικονική. Atari Jaguar Το Atari Jaguar ήταν η κονσόλα που οδήγησε το Atari στην αποτυχία. Αυτό το σύστημα ήταν που πίεσε την Atari να εγκαταλείψει την αγορά των κονσολών και να επικεντρωθεί στο λογισμικό. Το Atari Jaguar διαφημίστηκε ως κονσόλα παιχνιδιών 64-bit, ενώ την στιγμή που κυκλοφόρησε ανταγωνιζόταν συστήματα 16-bit. Το 3DO είχε κυκλοφορήσει με 32-bit, αλλά προφανώς το 3DO δεν παρείχε μεγάλο ανταγωνισμό σε κανέναν. Η Atari προσπάθησε να προσθέσει ένα περιφερειακό CD στο Jaguar για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του. Αυτό την έκανε μια κονσόλα επόμενης γενιάς που κόστιζε 100 $ λιγότερο από τα συστήματα CD PlayStation και Sega Saturn. Δυστυχώς, η Jaguar απλά δεν είχε πολλά πράγματα στα παιχνίδια, καθώς η Jaguar ήταν ένα δύσκολο σύστημα για την ανάπτυξη. Sega Saturn Είναι κρίμα που αυτή η κονσόλα δεν πούλησε πολύ καλά, καθώς θα σήμαινε την αρχή του τέλους της παρακμής της Sega στην πλευρά του υλικού της αγοράς κονσολών. Προσέφερε πολλά εξαιρετικά παιχνίδια που δεν θα μπορούσαμε να βρούμε στους μεγάλους αντιπάλους του Saturn, το Nintendo 64 και το Sony PlayStation, αλλά τα περισσότερα από αυτά ήταν arcade ports και όχι αποκλειστικότητες της Sega Saturn. Όσον αφορά τις αποκλειστικότητες, το Saturn είχε αρκετές ελλείψεις. Υπήρχε ένα παιχνίδι το Scud: The Disposable Assassin, αλλά ακόμη και το τότε αναγνωρισμένο κόμικ δεν πρόσφερε πολλά για μια εξαιρετική εμπειρία gaming. Είχαν επίσης το Shining Force III, μιας εξαιρετική αποκλειστική σειρά RPG της Sega, έλειπε όμως ένα σωστό παιχνίδι Sonic. Nintendo 64D Το Nintendo 64DD προοριζόταν ως μια συσκευή για να φέρει το ίδιο το 64 στην επόμενη γενιά, ενημερώνοντάς το μέσω θυρών στο αρχικό Nintendo 64. Το DD είχε πολλά εξαιρετικά χαρακτηριστικά που περιλάμβαναν εγγράψιμη μνήμη που επέτρεπε στον χρήστη να δημιουργήσει ταινίες, δικούς του χαρακτήρες και κινούμενα σχέδια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε παιχνίδια. Παρείχε επίσης στο Nintendo 64 τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο με σκοπό την πώληση παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου και τη δυνατότητα διαδικτυακού παιχνιδιού. Αυτό είναι αρκετά καινοτόμο αν σκεφτεί κανείς ότι θα υπήρχαν δύο ακόμη γενιές κονσολών προτού δούμε ουσιαστικά διαδικτυακά παιχνίδια. Από τις αρχικές 100.000 μονάδες που κατασκευάστηκαν, η Nintendo μπόρεσε να πουλήσει μόνο τις 15.000, καθιστώντας την μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Nintendo Wii U Είναι πραγματικά κρίμα που η Nintendo δεν κατασκευάζει την πιο δημοφιλή οικιακή κονσόλα εδώ και καιρό. Δυστυχώς, η Nintendo έχει λάβει πολλές αποφάσεις σχετικά με τις κονσόλες της που απλά δεν φαίνεται να ταιριάζουν τόσο καλά με τους καταναλωτές όσο θα ήθελε να πιστεύει η Nintendo. Το Wii U ήταν η πρώτη κονσόλα της Nintendo που πρόσφερε gaming υψηλής ευκρίνειας όταν θα έπρεπε να το είχε κάνει από το Wii. Ήταν σαν ένα βήμα προς τα πίσω, ακόμη και με τα Wiimotes, αλλά η Nintendo θα έπρεπε ήδη να γνωρίζει ότι οι παίκτες δεν ασχολούνταν με τα Wiimotes. Προσέφερε την καινοτομία της επιφάνειας παιχνιδιών με οθόνη αφής, αλλά δεν είχε ισχύ σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Επίσης, τους πήρε σχεδόν ολόκληρη τη διάρκεια ζωής της κονσόλας για να κυκλοφορήσουν ένα νέο παιχνίδι Zelda. Ένα εμβληματικό παιχνίδι όπως το Zelda θα έπρεπε να ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει κατά την κυκλοφορία.