Η προσαρμογή του Κόπολα στον Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ κυκλοφορεί εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια, αλλά σύντομα θα μπορούμε να το δούμε και στην πλατφόρμα του Netflix. Ας δούμε κάποια trivia σχετικά με αυτή την ταινία. Προερχόμενοι από την ποίηση στις αρχές του 18ου αιώνα, οι βρικόλακες θεωρούνται συχνά ως άθλια πλάσματα στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Δημοσιεύτηκε το 1819, το διήγημα The Vampyre του John Polidori ήταν ένα από τα πρώτα και πιο δημοφιλή παραδείγματα μιας ιστορίας τρόμου που εστιάζει στα πλάσματα που είναι γνωστά ως βαμπίρ. Ενώ υπήρχαν αρκετές ιστορίες βαμπίρ στη λαογραφία πριν από το 1897, ο Μπραμ Στόκερ άλλαξε το παιχνίδι όταν δημοσίευσε τον Δράκουλα. Η ιστορία διαδραματίζεται κυρίως στην Αγγλία και την Τρανσυλβανία και επικεντρώνεται στον Τζόναθαν Χάρκερ που ταξιδεύει στο κάστρο του Κόμη Δράκουλα για να του δώσει νομική βοήθεια σε μια συναλλαγή ακινήτων. Ο Δράκουλας έχει διασκευαστεί από τότε σε πολλές περιπτώσεις από κινηματογραφιστές και έτσι ο Κόμης έχει λάβει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία του είδους του τρόμου. Ορίστε λοιπον, 5 πράγματα που δεν γνωρίζατε για την ταινία του Κόπολα. Το Nosferatu του F.W. Murnau επηρέασε τον οπτικό σχεδιασμό και τη φωτογραφία Με τον Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα σίγουρα έκανε μια ευχάριστη οπτικά ταινία, ενώ εξακολουθεί να παραμένει κοντά στο αρχικό υλικό. Παρόλο που η ταινία φαινόταν μοναδική, ήταν ακόμα επηρεασμένη από προηγούμενες ταινίες με βρικόλακες, όπως το Nosferatu του F.W. Murnau. Αυτό μπορεί να φανεί σε πολλές περιπτώσεις σε όλη την ταινία, ειδικά δεδομένων των σκηνών σκιάς που είναι πολύ διαδεδομένες στην ταινία του 1922. Ο διευθυντής φωτογραφίας Michael Ballhaus εξηγεί αυτό το γεγονός στην αυτοβιογραφία του και αποδίδει στον Nosferatu για την έμπνευση του οπτικού σχεδιασμού και της κινηματογράφησης της ταινίας του Coppola. Η γραμμή μαλλιών του Gary Oldman ξυρίστηκε για λόγους μακιγιάζ Πολλοί ηθοποιοί περνούν από δραματικές μεταμορφώσεις για να βυθιστούν πλήρως σε έναν ρόλο. Ενώ το ξύρισμα της γραμμής των μαλλιών του ήταν πιθανότατα μέρος της αφοσίωσης του Oldman στον ρόλο, αυτό έγινε κυρίως για να διευκολύνει την εφαρμογή του μακιγιάζ. Το μέτωπο του Oldman φαίνεται τεράστιο σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, επειδή η νέα γραμμή των μαλλιών του είχε δημιουργηθεί πολύ πιο ψηλά στο κεφάλι του. Φαίνεται σχεδόν αφύσικο, αλλά το χτένισμα φαινόταν να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του Κόμη. Η ημερομηνία κυκλοφορίας είχε ένα σημαντικό νόημα Ο Δράκουλας του Μπραμ Στόκερ κυκλοφόρησε εκτενώς στις 13 Νοεμβρίου 1992. Πρώτον, η κυκλοφορία της ταινίας συνέπεσε με την 95η επέτειο του αρχικού βιβλίου του Δράκουλα. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του 1992 συνδυάστηκε επίσης με την 80ή επέτειο από τον θάνατο του Stoker. Η ημερομηνία κυκλοφορίας μπορεί να είναι απλώς μια σύμπτωση, αλλά παρόλα αυτά είναι μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση. Κέρδισε τρία βραβεία Όσκαρ Ενώ όλοι έχουν διαφορετικές απόψεις για δημοφιλείς ταινίες, η Ακαδημία φαινόταν σίγουρα να απολαμβάνει τον Δράκουλα του Μπραμ Στόκερ το 1993. Οι ταινίες του Κόπολα ήταν συχνά υποψήφιες για Όσκαρ και η ερμηνεία του για τον Δράκουλα κέρδισε τρία βραβεία. Η Eiko Ishioka κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ενδυματολογίας, οι Tom C. McCarthy και David E. Stone για τα καλύτερα εφέ-μοντάζ ήχου και οι Greg Cannom, Michèle Burke και Matthew W. Mungle για το καλύτερο μακιγιάζ. Δεν θα απολαύσουν όλοι την ταινία Dracula του Κόπολα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κοστούμια, τα εφέ και το μακιγιάζ ήταν όλα εξαιρετικά για την εποχή τους. Σχεδόν όλη η ταινία έγινε σε πλατό. Ενώ πολλές ταινίες έχουν ένα μείγμα γυρισμάτων εξωτερικών και γυρισμάτων που γίνονται σε πλατό, σχεδόν όλος ο Δράκουλας του Μπραμ Στόκερ έγινε σε πλατό. Όταν ρωτήθηκε από το Entertainment Weekly πόσο μεγάλο μέρος της ταινίας γυρίστηκε σε πλατό, ο Κόπολα αποκάλυψε ότι «η ταινία έγινε κατά 99 και μισό τοις εκατό σε πλατό». Στη συνέχεια ο Κόπολα παραδέχτηκε ότι μετά την παραγωγή του Apocalypse Now, τα κινηματογραφικά στούντιο δεν θα ήθελαν πολύ να τον στείλουν σε άλλη χώρα για να πραγματοποιήσει γυρίσματα. Αστειεύτηκε επίσης ότι θα ήταν τρομακτικό να ταξιδέψει κανείς στη Ρουμανία και να επιχειρήσει να γυρίσει μια ταινία τρόμου εκεί.