Η διάσημη σειρά Anime του My Hero Academia είναι πλέον γνωστή στη χώρα μας και συνεχίζει να μεγαλώνει! Θέλετε με το μέρος σας τους Heroes ή τους Villians; Τότε μη κοιτάτε παραπέρα γιατί το Collectible Card Game του My hero Academia είναι για εσάς. Πάμε να εξερευνήσουμε πως θα ξεκινήσετε!
Το My Hero Academia CCG/TCG είναι ένα Fighting game που σας επιτρέπει να παίξετε με τους αγαπημένους σας χαρακτήρες από τη σειρά. Η παρτίδα του παιχνιδιού παίζεται με δύο παίκτες με νικητή όποιον/α φτάσει πρώτος/η στις 2 νίκες μειώνοντας την ζωή του αντιπάλου στο μηδέν με την βοήθεια ισχυρών επιθέσεων. Μια τράπουλα αποτελείται από 1 Character κάρτα, μία τράπουλα τουλάχιστον 50 καρτών, κτισμένη γύρο από τα ειδικά σύμβολα του χαρακτήρα και κάθε κάρτα στην τράπουλα πρέπει να μοιράζονται τουλάχιστον 1 κοινό σύμβολο μεταξύ τους. (πχ. Το ‘’Good’’ σύμβολο). Κάθε ίδια κάρτα επιτρέπεται μέχρι 4 φορές.
Σε επόμενη φάση, πάμε να ετοιμάσουμε το παιχνίδι. Κάθε παίκτης έχει το παραπάνω γήπεδο και τοποθετεί την κάρτα χαρακτήρα και την τράπουλα στις αντίστοιχες ζώνες που αναγράφεται στο γήπεδο. Οι ζώνες είναι:
1) Character, η θέση του χαρακτήρα μας (Character card),
2) Momentum, εκεί καταλήγουν οι επιτυχημένες Attack cards (Επιθέσεις) για να μας βοηθήσουν σε επόμενη φάση να κάνουμε πιο δυνατές επιθέσεις,
3) Cardpool είναι η τοποθεσία που παίζουμε τις κάρτες μας στο γύρο μας αυστηρά από τα αριστερά προς τα δεξιά,
4) Stage είναι οι τοποθεσία που πάνε οι κάρτες που μένουν μόνιμα στο γήπεδο (αφού περάσουν πρώτα από τη ζώνη 3) ,
5) Deck είναι η θέση της τράπουλας μας και
6) Discard εκεί πάνε οι κάρτες που χρησιμοποιήθηκαν και δε πάνε σε άλλη τοποθεσία του γηπέδου.
Προχωρώντας, οι παίκτες διαλέγουν με τυχαία μέθοδο ποιος/α θα πάει πρώτος, ο πρώτος έχει τον χαρακτήρα του Commited (επεξήγηση παρακάτω) και προχωράμε στην φάση του Mulligan (Αλλαγή καρτών). Ο Πρώτος παίκτης μπορεί να βάλει μέχρι δύο φορές όλες τις κάρτες, από το χέρι του, κάτω στην τράπουλα , τραβήξει νέο χέρι και στο τέλος όλης της παραπάνω διαδικασίας να ανακατέψει την τράπουλα του. Από την άλλη πλευρά ο δεύτερος παίκτης μπορεί επιλεκτικά να γυρίσει όποιες κάρτες θέλει , από το χέρι του, κάτω στην τράπουλα και στο τέλος να την ανακατέψει. Αυτή η διαδικασία γίνεται μόνο μία φορά και στην αρχή του 1ου γύρου του, ο δεύτερος παίκτης, τραβάει 1 παραπάνω κάρτα από το όριο του χεριού του.
Συνεχίζοντας, οι βασικότερες κάρτες που έχει το παιχνίδι είναι κάρτα Character , Attack και Foundation. Οι κοινές πληροφορίες μου μοιράζονται είναι:
1) Difficulty Είναι το κόστος δυσκολίας για να παίξουμε την Χ κάρτα.
2) Το όνομα της κάρτας.
3) Block είναι ο μηχανισμός για να κόβουμε επιθέσεις(αναλυτικότερα παρακάτω).
4) Card type είναι ο συμβολισμός για να αναγνωρίζουμε τη κατηγορία που ανήκει η κάθε κάρτα (Character, Attack , Foundation , κτλ).
5) Πλαίσιο κειμένου εκεί είναι οι ικανότητες της κάρτας.
6) Τα σύμβολα, τα οποία είναι 3 ανά κάρτα τα οποία θέτουν του περιορισμούς κτισίματος της τράπουλας (Τα αναφέραμε παραπάνω).
7) Check είναι ο αριθμός που επιτρέπει στις άλλες κάρτες να περάσουν το κόστος τους για να μπουν επιτυχώς στο γήπεδο (αναλυτικότερα παρακάτω).
Πάμε τώρα να δούμε τις ξεχωριστές πληροφορίες που έχουν οι κάρτες. Η κάρτα του χαρακτήρα (μωβ κάρτα) ξεκινάει στην αρχή του παιχνιδιού στο γήπεδο και αντιπροσωπεύει τον Hero η τον Villain που θέλετε να παίξετε.
1) Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει το χέρι καρτών που τραβάμε όταν παίζουμε το Χ χαρακτήρα στην αρχή του παιχνιδιού. Επίσης αρχή του γύρου τραβάμε κάρτες μέχρι να έχουμε το αριθμό καρτών που αναφέρει.
2) Ο αριθμός στην καρδία δείχνει τους πόντους ζωής που ξεκινάμε την μάχη. Αυτό τον αριθμό δε μπορούμε να τον ξεπεράσουμε.
3) Αυτό αντιπροσωπεύει την έκδοση του χαρακτήρα.
Foundations (γκρι κάρτες) Είναι κάρτες που επεκτείνουν τις ικανότητες του χαρακτήρα μας με τις ικανότητές τους και στο τέλος του γύρου μένουν μόνιμα κάτω στο Stage. Όσο είναι στο Stage μπορούν να αξιοποιηθούν οι ικανότητές τους. Επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να πληρώσουν 1 μονάδα από το κόστος με το μηχανισμό του Committed. Δηλαδή γυρνάμε την κάρτα 90 μοίρες. Ο πιο απλός τρόπος είναι να το σκεφτείτε ως η κάρτα είναι χρησιμοποιημένη για αυτό το γύρο, επίσης όσο ένα foundation είναι committed δεν είναι ενεργή η ικανότητά του(οι κάρτες πριν γίνουν Committed θεωρούνται Ready).
Attack (πορτοκαλί κάρτες) είναι ο κύριος τρόπος για να παλέψουμε και να περάσουμε ζημία! Οι κάρτες επίθεσης χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες ταχύτητας High, Mid , Low και η κάθε κατηγορία έχει το δικό της σύμβολο. Επιπλέον κάτω από το σήμα ταχύτητας είναι το σύμβολο που δείχνει πόση ζημία κάνει η επίθεση. Υπάρχουν ακόμη 2 κατηγορίες Actions και Assets. Actions (μπλε κάρτες) είναι γρήγορες κάρτες που μπορούν να παιχτούν σε διάφορες φάσεις το παιχνιδιού για να φέρουν τα πάνω κάτω. Assets (Πράσινες κάρτες) έχουν ισχυρές ικανότητες και λειτουργούν σαν τα Foundations αλλά δε μπορούν να γίνουν Committed για Checks.
Ο γύρος κάθε παίκτη χωρίζεται 3 φάσεις, Start Phase, Combat Phase και End Phase. Το Start phase έχει τα εξής με βήματα με αυτή τη διαδοχική σειρά: 1) Ready Phase όπου όλες οι Committed κάρτες γίνονται Ready (Ενεργές για το γύρο), 2) Review Step, επιτρέπει προαιρετικά το ξεσκαρτάρισμα 1 κάρτας από το χέρι και 3) Draw step, Τραβάμε μέχρι να έχουμε τον ίδιο αριθμό καρτών που αναγράφεται στην κάρτα του χαρακτήρα. Άξιο αναφοράς, ο πρώτος παίκτης στον πρώτο του γύρο αγνοεί εντελώς αυτή τη διαδικασία.
Combat phase είναι η πιο σημαντική φάση στο παιχνίδι επειδή μπορούμε να κτίσουμε το γήπεδο παίζοντας Foundations/Assets ή/και να βγούμε στην επίθεση με Attacks. Προσοχή αν δεν καταφέρουμε να παίξουμε κάποια κάρτα με επιτυχία πάει επιτόπου στο Discard pile και μπαίνουμε υποχρεωτικά πάμε στο End phase.
End Phase, σε αυτή τη φάση αδειάζουμε τις ζώνες του Card pool από τα δεξιά προς τα αριστερά. Τα Foundations/Assets πάνε στο Stage, Επιτυχημένες Attacks πάνε στο Momentum (Κάτω από την κάρτα χαρακτήρα) και όλα τα υπόλοιπα στο Discard. Ο αντίπαλος κάνει την ίδια διαδικασία και η σειρά αλλάζει.
Αφού μάθαμε τα βασικά, έφτασε επιτέλους η ώρα να μάθουμε να καλούμε κάρτες στο γήπεδο μέσω του Progressive Difficulty system. Δηλαδή όταν θέλουμε να παίξουμε μία κάρτα την τοποθετούμε όσο πιο αριστερά γίνεται στη ζώνη του Cardpool, μετράμε το Difficulty cost της κάρτας (πάνω αριστερά) και προσθέτουμε το κόστος που αναγράφει η ζώνη του Cardpool. Αρχίζει από το 0 και κάθε επόμενη κάρτα που πάμε να παίξουμε, το κόστος ανεβαίνει κατά συν 1 ( 0, 1 , 2 ,3 κτλ κτλ). Επόμενο βήμα ανοίγουμε την πρώτη κάρτα της τράπουλας, αν ο αριθμός Check (Κάτω δεξιά), αυτής της κάρτας ,είναι ίσως η μεγαλύτερος του Diffuculty Κόστους τότε η κάρτα μπαίνει με επιτυχία στο γήπεδο. Στέλνουμε στο Discard την κάρτα που ανοίξαμε.
Σε περίπτωση που το Check δεν ήταν αρκετό, μπορούμε να κάνουμε Commit Foundation κάρτες από το Stage για να συμπληρώσουν το κόστος. Κάθε Foundation κάρτα μετράει για 1. Επίσης, ακόμη και η κάρτα χαρακτήρα μπορεί να γίνει Committed για την συμπλήρωση του Check κόστους.
Επίσης σημαντικό είναι η ανάλυση των βημάτων όταν παίζουμε επιτυχώς μία Attack κάρτα. Την ίδια στιγμή μπαίνουμε στη διαδικασία να παλέψουμε τον αντίπαλό μας. Η μάχη αποτελείται από το Enchance step, Block step και Damage step. Στο Enchance step, ο παίκτης που επιτίθεται αξιοποιεί προαιρετικά πρώτος μία ικανότητα που αναγράφει Enchance για να δυναμώσει την επίθεση του και με τη σειρά του ο αντίπαλος μπορεί να απαντήσει για να αποδυναμώσει την επίθεση. Οι Enchance ικανότητες γίνονται μόνο 1 φορά στην ίδια επίθεση, είναι διαθέσιμες συνήθως πάνω σε Characters, Στην ίδια την Attack και Founadtions που είναι στο Stage. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι κανένας από τους δύο παίκτες να έχει απάντηση και η Attack προχωράει στο Block Step.
Προχωρώντας στο Block step, όπως οι επιθέσεις έχουν 3 είδη ταχύτητας (High, Mid, Low) έτσι ομοίως υπάρχουν 3 είδη άμυνας(High, Mid, Low) για να μπλοκάρουν την επίθεση. ΟΙ High επιθέσεις μπορούν να φάνε Block από High/Mid άμυνες. Μία Attack μπορεί να φάει Block μόνο 1 φορά και κάρτες που έκαναν με επιτυχία Block παραμένουν στο Cardpool μέχρι το τέλος του γύρου. Αφού επιλέχτηκε η κάρτα για να κάνει μπλοκάρισμα την επίθεση, τότε μετράμε το Block Difficulty. Δηλαδή γίνεται πρόσθεση αριθμός ταχύτητας, Ρυθμιστής Block και Progressive difficulty. Στο παράδειγμά της εικόνας πρέπει να ανοίξουμε Κόστος Check τουλάχιστον 5 και αν το περάσουμε τότε το Block είναι επιτυχές. Προφανώς υπάρχει η επιλογή να μην κάνουμε Block. Τώρα προχωράμε στο Damage Check όπου ελέγχουμε το αποτέλεσμα της επίθεσης και γίνεται κάτι από τα παραπάνω σενάρια:
1) Αν έγινε με επιτυχία το Block τότε ο χαρακτήρας χάνει τη μίση ζημία της επίθεσης.
2) Σε περίπτωση που κοιτούσαν οι 2 κάρτες την ίδια ζώνη τότε η ζημία είναι μηδέν.
3) Αν δεν έγινε μπλοκάρισμα η απέτυχε τότε ο χαρακτήρας χάνει από τη ζωή του όλη τη ζημία της επίθεσης.
Ολοκληρώνοντας, να αναφέρουμε κάποιους τελευταίους μηχανισμούς με απλά λόγια. Cycling σημαίνει όταν τελειώνει η τράπουλα, ανακατεύουμε το Discard ως νέα τράπουλα και βγάζουμε εκτός παιχνιδιού τις πρώτες 10 κάρτες. Αν μείνουμε χωρίς κάρτες χάνουμε τη μάχη. Όταν μια κάρτα μας λέει ‘’Flip’’ σημαίνει ότι μας ζητάει να γυρίσουμε ανάποδα Χ κάρτα/ες και μένουν στο γήπεδο χωρίς ικανότητες. Οι επιτυχημένες Attacks στο End phase πάνε στο Momentum. Επιπλέον αναλύσαμε με αναλυτικό οδηγό πως να παίξετε αυτό το καταπληκτικό Card Game και συνιστούμε ανεπιφύλακτά να ξεκινήσετε με Τα Rival decks Izuku Midoriya vs Katsuki Bakugo που είναι κατάλληλα για δύο νέους παίκτες τα οποία θα τα βρείτε άμεσα διαθέσιμα στο eFantasy.gr. Μέχρι την επόμενη φορά περιμένουμε να μας δείξετε και εσείς το Χάρισμα σας!
Συγγραφέας: Παναγιώτης ‘’Voidstacker_HS’’ Κωνσταντινίδης