Κάπου στη Μόσχα το 1984, ο 29χρονος μηχανικός υπολογιστών Alexey Pajitnov κάθισε στο σταθμό εργασίας του, βαθιά μέσα σε ένα κτίριο που ονομάζεται Σοβιετική Ακαδημία Επιστημών. Εδώ, μπροστά στον τεράστιο υπολογιστή του, ένα Elektronika 60, ο Pajitnov δούλευε ένα από τα τελευταία του προγράμματα. Αν ήσουν ένας από τους ανωτέρους του, ο Pajitnov θα σου έλεγε ότι εξέταζε τον κωδικό του για σφάλματα. Στην πραγματικότητα όμως ήταν εθισμένος.

«Το πρόγραμμα δεν ήταν περίπλοκο», είπε ο Pajitnov στον Guardian το 2009. «Δεν υπήρχε σκορ, ούτε επίπεδα. Αλλά άρχισα να παίζω και δεν μπορούσα να σταματήσω. Αυτό ήταν."

Τα επόμενα χρόνια, η παράξενη, εθιστική γοητεία του Tetris οδήγησε σε μια από τις πιο παράξενες ιστορίες στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών – μια ιστορία που ακούγεται σε τόσο απίθανα πρόσωπα της δεκαετίας του '80 και του '90, όπως ο Robert Maxwell, ο Mikhail Gorbachev και ο Andrew Lloyd Webber. Ελάτε μαζί μας καθώς βλέπουμε μερικές από τις περίεργες ιστορίες από το παρελθόν του παιχνιδιού…

Με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις παράνομες στη Σοβιετική Ένωση, ο Pajitnov ήταν νευρικός για το τι θα μπορούσαν να κάνουν οι ανώτεροί του εάν προσπαθούσε να μετατρέψει το Tetris σε ένα εμπορικό κομμάτι λογισμικού. Ωστόσο, ο Pajitnov συνέχισε να αναπτύσσει το Tetris με τη βοήθεια ενός συναδέλφου, του Dmitry Pavlovsky, και ενός 16χρονου προγραμματιστή υπολογιστών, του Vadim Gerasimov. Ο Gerasimov βοήθησε στην ανάπτυξη ορισμένων από τις ιδέες και τους κανόνες που υπήρχαν στο τελικό παιχνίδι και εξίσου σημαντικό, μετέφερε το Tetris απέναντι από το ογκώδες και σκοτεινό Elektronika 60 στον πιο κοινόχρηστο υπολογιστή. Με την έκδοση για υπολογιστή ικανή να υποστηρίζει έγχρωμα γραφικά, η πραγματική αξία του Tetris ως παιχνίδι παζλ έγινε εμφανής. Ο Pajitnov και ο Gerasimov άρχισαν να διανέμουν την έκδοση του Tetris για υπολογιστή μεταξύ φίλων το 1985 και ήταν μέσω της κοινής χρήσης που η φήμη του παιχνιδιού άρχισε να εξαπλώνεται.

Το Tetris μεταφέρθηκε λαθραία από τη Σοβιετική Ένωση και στην Ουγγαρία λίγο αργότερα, και από εδώ το παιχνίδι του Pajitnov άρχισε να κινείται σε όλη την Ευρώπη. Σαν ιός, το Tetris διέδιδε τις εθιστικές του ιδιότητες από υπολογιστή σε υπολογιστή.

Στην συνέχεια το παιχνίδι, λόγω πνευματικών δικαιωμάτων πέρασε απο πολλές κονσόλες με τον δημιουργό του να χάνει πάρα πολλά χρήματα, καθώς δεν γνώριζε οτι το παιχνίδι του έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο σε κονσόλες, εκτός απο pc. Πολλά χρήματα άλλαξαν χέρια με τον δημιουργό να μην γνωρίζει τίποτα. Δεν συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις για τα δικαιώματα και δεν είδε καθόλου κέρδη, χάνοντας περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, το 91’ ο Pajitnov επιτέλους έφυγε απο την σοβιετική ένωση και ξεκίνησε να φτιάχνει παιχνίδια στην αμερική, όπου και κατάφερε να αρχίσει να βγάζει πίσω κάποια απο τα λεφτά που έχασε και συνεχίζει πλέον να πληρώνεται πνευματικά δικαιώματα για όλες τις μετέπειτα κυκλοφορίες του Tetris.