Το να αποκαλείς το Pac-Man απλό παιχνίδι θα ήταν αδικία. Είναι ένα θρυλικό σύμβολο της pop culture, ένα σύμβολο μιας ολόκληρης δεκαετίας. Και σήμερα θα κάνουμε ένα αφιέρωμα στην ιστορία του.
Όλα ξεκίνησαν με μια πίτσα. Το 1979, ο 27χρονος υπάλληλος της Namco, Toru Iwatani, ισχυρίστηκε ότι κοιτούσε μια ταπεινή πίτσα όταν είχε μια ιδέα για ένα βιντεοπαιχνίδι που επικεντρώθηκε στο φαγητό. Τι τον ενέπνευσε; Στην πίτσα έλειπαν δύο φέτες και έτσι έμοιαζε με στόμα. Αυτό που προέκυψε ήταν το Pakkuman. Ένα όνομα που ήταν παράγωγο της ιαπωνικής φράσης "paku-paku taberu". Αυτός είναι ένας όρος αργκό που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ήχο που κάνει ένα στόμα όταν τρώμε. Εν ολίγοις, αυτό ακριβώς που κάνει ο χαρακτήρας του Pac-Man για να φάει τις νόστιμες κουκίδες του.
Μιλώντας για φαγητό, η έμπνευση πίσω από τον Pac-Man που καταναλώνει φαγητό για να αποκτήσει δύναμη προήλθε από τον Ποπάυ. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, τα πιο δημοφιλή παιχνίδια arcade απευθύνονταν κυρίως στα μικρά αγόρια και τους εφήβους που τα απολάμβαναν. Ο Iwatani ήθελε το παιχνίδι του να προσελκύσει ένα πολύ ευρύτερο δημογραφικό στοιχείο, γεγονός που τον οδήγησε να προσθέσει τόσο το λαβύρινθο στοιχείο του παιχνιδιού όσο και τους εχθρούς φαντάσματα «kawaii».
Το παιχνίδι άλλαξε σε Puck Man πριν από την κυκλοφορία λόγω του σχήματος του χαρακτήρα. Μόλις κυκλοφόρησε το παιχνίδι στις Ηνωμένες Πολιτείες, άλλαξαν πολλά πράγματα. Πρώτον, η δυσκολία αυξήθηκε για να προσελκύσει ένα δυτικό κοινό. Το πιο σημαντικό όμως, το όνομα άλλαξε από το φόβο των βανδάλων να μετατρέψουν το "P" σε "F". Εξυπνη κίνηση. Μια άλλη ζωτική διαφορά ήταν η υποδοχή του.
Στην Ιαπωνία, το παιχνίδι έλαβε μια απλή χλιαρή απάντηση, αλλά οι ΗΠΑ ήταν μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Οι ίδιοι οι επενδυτές δεν είδαν πολλά πλεονεκτήματα στο παιχνίδι και δεν εντυπωσιάστηκαν υπερβολικά από αυτό στις εμπορικές εκθέσεις πριν από την κυκλοφορία του.
Στην πραγματικότητα, ένα παιχνίδι αγωνιστικών αυτοκινήτων με το όνομα Rally-X αναμενόταν να είναι το πιο δημοφιλές της χρονιάς. Φυσικά, έκαναν λάθος και ο Pac-Man έγινε η απόλυτη επιτυχία σε μια νύχτα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεπερνώντας γρήγορα τα εισοδήματα των Space Ιnvaders και κέρδισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια εντός του πρώτου έτους. Tη δεκαετία του 1990, το παιχνίδι arcade είχε αποφέρει περίπου δυόμισι δισεκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, το Pac-Man αναφέρεται συχνά ως το πιο βραβευμένο βιντεοπαιχνίδι όλων των εποχών.
Και όλα αυτά από μια pizza.