Ο Ψηφιακός κόσμος των Digimon μας ξανακαλεί να τον επισκεφτούμε μέσω του Digimon TCG που κυκλοφόρησε από την Bandai το 2020! Πάνω ακριβώς στην έκρηξη της δημοτικότητας των Trading Card Games, Οι παλιοί νοσταλγούν και οι Καινούργιοι μαθαίνουν έναν από τους καλύτερους τίτλους στο χώρο των Anime! Ενωμένοι κτίσανε και συνεχίζουν μία δυναμική κοινότητα για να περνάνε αξέχαστες στιγμές με τα Αγαπημένα τους Digimon και Tamers! Για αυτό χωρίς να καθυστερούμε πάμε να δούμε πως και εσύ μπορείς να μάθεις αυτό το Φανταστικό TCG και να βηματίσεις στον Ψηφιακό κόσμο!
Το Digimon TCG παίζεται από 2 παίκτες καλώντας στη μάχη εικονικά Digimon, Tamers και ενεργοποιώντας Option κάρτες. Ο κάθε παίκτης ετοιμάζει από μία Τράπουλα 50 καρτών, η οποία αποτελείται από τις κατηγορίες Digimon , Tamer και Option κάρτες με επιτρεπόμενο αριθμό 4 Copies για κάθε ίδια επιλογή (Βάση του κωδικού αριθμού της κάρτας όχι το όνομα). Οι θεματολογίες χωρίζονται σε 6 βασικά χρώματα (red, blue, Yellow, green, black και purple) όπου κάθε ένα έχει την δικιά του στρατηγική για να φτάσει στη νίκη. Επιπλέον υπάρχει το White όπου ο ρόλος του είναι να είναι βοηθητικό και συμπληρωματικό στη στρατηγική των χρωμάτων.
Επίσης υπάρχει η DIGI-EGG τράπουλα μπορεί να αποτελείται μόνο από Digimon της κατηγορίας Digi-Egg, με όριο μέχρι 5 κάρτες και η ύπαρξη της είναι προαιρετική. Ο Τρόπος νίκης είναι να έχουμε επιτεθεί όλα τα Security του αντιπάλου και να ρίξουμε το τελικό χτύπημα με μία επιπλέον επίθεση. Εναλλακτικός τρόπος νίκης είναι να μην έχει ο αντίπαλος να τραβήξει κάρτα για το γύρο του.
Συνεχίζοντας, πάμε αναλύσουμε το ρόλο κάθε κατηγορίας:
1) Digimon Είναι τα πλάσματα, του ψηφιακού κόσμου, που καλούμε στη μάχη για να επιτεθούν η/και αμυνθούν σε αντίπαλες επιθέσεις(αν έχουν Blocker) , από το χέρι μας, πληρώνοντας το κόστος που αναγράφεται (Play Cost). Εναλλακτικός τρόπος καλέσματος είναι το Digivolve. Δηλαδή Τοποθετούμε πάνω από ένα Digimon (πχ Digi-Egg) ένα άλλο Digimon με το ίδιο χρώμα, 1 LV μεγαλύτερο , πληρώνουμε το Digivolve Play cost αν υπάρχει και επιτόπου τραβάμε 1 κάρτα. Οι κάτω κάρτες μένουν με το Digimon που έπεσε επάνω τους και θεωρούνται Digivolution κάρτες. Επιπλέον, DP είναι τα στατιστικά επίθεσης, Γύρο από το όνομα είναι οι πληροφορίες όπως LV και Types. Το πιο σημαντικό που πρέπει να τονίσουμε είναι πώς υπάρχουν 2 κατηγορίες ικανοτήτων. Τα inherited Effects (κάτω από το όνομα) τα οποία μεταφέρονται στο επόμενο Digimon που κάνει Digivolve επάνω και τα κανονικά Effect (πάνω από το όνομα) τα οποία είναι προσωπικές ικανότητες του Digimon και δε μεταφέρονται στην εξέλιξη. Επίσης τα Digimon το γύρο που καλούνται έχουν Summoning Sickness (δε μπορούν να επιτεθούν τον ίδιο γύρο) με την εξαίρεση αν το προηγούμενο Digimon που κάνουν Digivolve ήταν ένα γύρο ήδη κάτω τότε μπορεί να επιτεθεί κανονικά.
2) Tamer είναι χαρακτήρες που μένουν μόνιμα κάτω στο γήπεδο και προσφέρουν Χρήσιμες παθητικές ικανότητες στα Digimon μας. Έχουν Play Cost όπως τα Digimon αλλά έχουν Security ικανότητες που του επιτρέπουν να κάνουν διάφορες ανατροπές στη μάχη όταν αποκαλύπτονται για Security Check (Πχ Ο Tai μπορεί να μπει μέσα στο γήπεδο χωρίς κόστος). Σε ορισμένες περιπτώσεις αντί για Security Ικανότητες μπορεί να έχει Inherited Effect κάποιος Tamer.
3)Option είναι κάρτες 1 χρήσεως, με Play cost και πάνε επιτόπου στο Trash αφού έχει αξιοποιηθεί η ικανότητά τους. Για να ενεργοποιηθεί μια Option Κάρτα, από το χέρι, πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα Digimon η Tamer με το ίδιο χρώμα. Επίσης έχουν Security Effect όπως οι Tamer κάρτες.
Στη παραπάνω εικόνα βλέπουμε το γήπεδο του game που αποτελείται από τις εξής ζώνες:
1) Deck είναι η θέση της τράπουλας
2) Trash εκεί πάνε τα Digimon που νικήθηκαν στη μάχη (Deleted), οι Option κάρτες μετά τη χρήση τους και οι κάρτες από Security στο τέλος της μάχης καταλήγουν εκεί.
3) Battle Area είναι το πεδίο της μάχης που επικαλούνται Digimon για επίθεση και Tamers για να παρέχουν την απαραίτητη ώθηση στα Digimon.
4) Breeding Area είναι η θέση του Digg-Egg Deck. Αυτή η ζώνη δε θεωρείται μέρος του γηπέδου, μπορεί να υπάρχει μόνο 1 Digimon τη φορά σε αυτή τη θέση, το Digimon δεν επηρεάζεται όσο βρίσκεται εκεί αλλά δε μπορεί εξίσου να επιτεθεί η να κάνει Digivolve ικανότητες και όταν φύγει από το Breeding Area δε μπορεί να γυρίσει πίσω σε αυτή τη ζώνη.
5) Security Stack εκεί βρίσκονται οι ανάποδες κάρτες που αποτελούν τη ζωή του παίκτη. Ανάλογα με το Reveal σε Security Check (Digimon, Tamer, Option) διαφορετικό σενάριο μπορεί να προκύψει.
Επιπλέον κοινό μέρος του γηπέδου είναι το Memory Gauge. Χωρίζεται ισάξιά σε 2 μεριές το Memory και αρχίζει ακριβώς στο 0 με ένα Memory counter. Όποτε πληρώνεται κάποιο Play cost τότε μετακινούμαι τόσα βήματα το Memory counter προς την πλευρά του αντιπάλου (Δεξιά). Όταν καταλήξει στην αντίπαλη πλευρά τότε τελειώνει ο τωρινός γύρος και αρχίζει του αντιπάλου. Αν πασάρουμε γύρο ενώ είναι στην δικιά μας πλευρά (η στο μηδέν) τότε αυτόματα ξεκινάει στο Memory 3 η επερχόμενη σειρά.
Κάπου εδώ έφτασε η ώρα να δούμε πως ξεκινάει το παιχνίδι.
1) Ανακατεύουμε τις τράπουλες και τις τοποθετούμε στη ζώνη που τους αντιστοιχεί.
2) Βάζουμε τις πρώτες 5 κάρτες από την τράπουλα στο Security Stack (χωρίς να τις δούμε).
3) Διαλέγουμε με τυχαία μέθοδο ποιος παίκτης θα ξεκινήσει πρώτος.
4) Τραβάμε τις πρώτες πέντε κάρτες για το αρχικό μας χέρι (δεν υπάρχει Mulligan).
5) Βάζουμε το Memory counter στο μηδέν.
Αρχίζοντας, οι φάσεις του γύρου χωρίζονται με αυτή τη σειρά:
1) Unsuspend Phase, όλες οι χρησιμοποιημένες κάρτες (supended) γίνονται ξανά ενεργές (unsuspended).
2) Draw Phase, o παίκτης τραβάει την πρώτη κάρτα της τράπουλάς του. Στον πρώτο γύρο του παιχνιδιού αυτό το βήμα το αγνοούμε.
3) Breeding Phase, εδώ διαλέγουμε ΝΑ κάνουμε 1 απο τις επιλογές. Hatch ένα Digi-Egg δηλαδή ανοίγουμε την πρώτη κάρτα από το Digi-Egg deck στο Breeding Area (πρέπει να μην υπάρχει άλλο Digimon εκεί) ή να μετακινήσουμε ένα LEVEL 3 (η παραπάνω) Digimon απο το Breeding area στο Battle Area ή μπορούμε να μην κάνουμε απολύτως τίποτα.
4) Main Phase είναι η πιο σημαντική φάση στο παιχνίδι γιατί μπορούμε να κάνουμε με σχεδόν απόλυτη ελευθερία τις παρακάτω κινήσεις αρκεί να έχουμε να πληρώνουμε το Play cost κάθε κάρτας πριν πάει το Memory Counter στην αντίπαλη πλευρά. Μπορούμε να παίξουμε ένα Digimon από το χέρι μας, να κάνουμε Digivolve ένα Digimon πάνω σε ένα άλλο Digimon (και στο Breeding Area), να παίξουμε από το χέρι μας 1 Tamer, να ενεργοποιήσουμε μια Option κάρτα η/και να επιτεθούμε με κάποιο Digimon.
5) End Phase, όπως αναφέραμε πιο πάνω όποτε το Memory counter πηγαίνει στην αντίπαλη πλευρά η σειρά μας αυτόματος ολοκληρώνεται και ο αντίπαλος κάνει ακριβώς από την αρχή τα Phases που έχει η σειρά του γύρου!
Τώρα έφτασε η ώρα να αναλύσουμε τις βασικότερες αλληλεπιδράσεις των Digimon πάνω στις επιθέσεις.
1) Όταν ένα Digimon επιτίθεται στο Security και η ανάποδη κάρτα του Security Check είναι Digimon, τότε παίζεται μάχη μεταξύ τους και αν το αμυντικό Digimon έχει μεγαλύτερο DP τότε καταστρέφει (Delete) το επιθετικό Digimon. Ασχέτως του αποτελέσματος το Security Digimon πάει στο Trash.
2) Σε περίπτωση που το επιθετικό Digimon έχει το Keyword Security Attack +X (Δηλαδή να επιτεθεί σε πολλαπλά Security) τότε Κάθε Security Check γίνεται 1 ανά φορά και αν το επιθετικό Digimon γίνει Delete πριν ολοκληρώσει τα Security Attacks του, τότε δε συνεχίζει στα υπόλοιπα Checks.
3) Στο σενάριο που το επιθετικό Digimon κάνει Reveal Tamer/Option κάρτα με Security Ικανότητα τότε η αμυντική κάρτα ενεργοποιεί το Security Effect της.
4) Όταν δεχόμαστε επίθεση αν έχουμε Digimon με το Keyword Blocker τότε μπορούμε να ανακατευθύνει την επίθεση επάνω του γυρνώντας το σε Suspended. Το Digimon με το μεγαλύτερο DP κάνει Delete το αντίπαλο (Ισοπαλία και τα 2).
5) αν το επιθετικό Digimon έχει το Keyword Pierce και κάνει Delete ενα Blocker Digimon τότε θα κάνει Reveal ένα Security. 6) Τέλος αν ενα Digimon έχει το Keyword Jamming σημαίνει το Digimon δε γίνεται Deleted όταν χάνει στη μάχη.
Κλείνοντας, μάθαμε τα βασικά για να παίξουμε αυτό το φανταστικό TCG! Προφανώς κάθε χρώμα έχει τα δικά του Keywords και μεταξύ τους μπορούν να συνδυαστούν για να βγάλουν απίστευτα Combos! Επίσης μη ξεχνάτε Digimon Products θα βρείτε στο eFantasy.gr. Μέχρι την επόμενη φορά Believe in your Brave Heart!